Translate

torsdag den 11. oktober 2012

uglefirkant opskrift

 
 
NU har jeg forsøgt på at forklare hvordan jeg har lavet min ugle firkant. Det er min første hækle opskrift så jeg håber i bærer over med evt. fejl der er i opskriften. opskriften er til fri afbenyttelse ,men jeg vil gerne bede om at i henviser tilbage hertil hvis i sætter den på jeres hjemmeside/ blog. 
 
 
 
  Start med at hækle 5 lm ,saml til en ring med 1 km. næste omgang: 3 lm og 15 stgm i ringen ,saml med 1 km

Skift farve og lav "16 bomber"i hver stgm med 1 lm imellem hver "bombe"( bombe: slå om igennem,slå om igennem  dette gøres til der er 5 m på nålen, slå om og træk igennem alle masker)

skift farve. 3 lm,2stg,derefter 3 stgm i hver lm ,omgangen ud.

skift farve.3lm,derefter  1 stgm i hver maske

skift farve. hækl *7 fm, 2 fm i næste maske* gentages omg. ud.
 Næste omgang: *8fm,2 fm i næste m* gentages omg. ud.
Næste omgang. *9 fm, 2 fm i næste m* gentages omg.ud

skift farve og til stgm.hækles på samme måde som fm, sørg for at udtg. ligger over hinanden. hækl to omgange stgm på denne måde. afslut evt. med 10 lm som lukkes til en ring ,hvis den skal bruges som grydelap.

Hækl luftmasker som vist på billedet(vist i lyserødt) ,hele vejen rundt

Øre:tæl ,fra spids,3  masker ud på luftmaske rækken og lav:  1fm, 1hstgm,1stgm,1dstgm,1stgm,1hstgm,1fm i første maske, fortsæt med 1hstg i næste m., 1 fm i de næste 2 m,1 hstgm i næste m og 1 fm,1hstgm,1stgm,1dstgm,1stgm,1hstgm,1fm i næste m. luk af

Øjne: hækl 4 lm, saml med 1km, hækl 3lm og 11  stgm i ring, luk af. Lav endnu et øje. sys fast på uglen som vist. Skal den bruges som grydelap sy da 2 pupiller i sort garn. Næb kan enten som her sys på,  eller hækles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar